Inloggen
Winkelmandje
Al meer dan 50 jaar ervaring
One-stop shopping
Uitzonderlijke service
Gratis interieuradvies
Deskundig en meedenkend
Gratis ergonomisch advies

Wat zijn de voor- en nadelen van het hybride werken?

Geplaatst op 18-3-2021 door Eveline

De opkomende trend van 2021 is; het hybride werken. Wat zijn de voor- en nadelen hiervan? In deze blog zetten we deze overzichtelijk op een rij:

Voordelen:
✔ Terugdringen files, minder reistijd
✔ Meer flexibiliteit, sneller
✔ Hogere productiviteit , doelgerichter
✔ Vrijheid om werk zelf te plannen op een plek waar men zelf wilt; dat wat zzp’ers ervaren , ervaren reguliere medewerkers nu ook. Meester zijn over je eigen werk, je los kunnen maken van conformisme dat leidinggevenden/collega’s van je vragen is bevrijdend.
✔ Combinatie van thuiswerken en op kantoor kunnen ontmoeten is effectief
✔ Ook draagt hybride werken bij aan duurzaamheid. Dit was altijd al een belangrijk thema in organisaties. Toch krijgt dit nu een impuls omdat we zien welk effect hybride werken heeft op reisbewegingen.
✔ Hybride werken draagt bij aan het versnellen van het proces van digitalisering; men moet te allen tijde bij documenten kunnen.

Nadelen:
- Er moet strakker gepland worden, dit vereist een duidelijk protocol en beleid vanuit het bedrijf.
- Andere verwachting van HR/Management, deze functie/afdeling zal een belangrijke rol spelen bij het hybride werken. Men moet zorgen voor aansluiting zonder de vrijheden van het hybride werken systeem daarbij in het gedrang te laten komen.
- Men heeft de neiging om lang door te werken thuis, hierdoor bestaat de kans dat er een verstoorde balans ontstaat tussen werk en privé.
- Informeel contact en non-verbale signalen ontbreken tijdens video calls of het individueel werken. Belangrijk is dus de afwisseling tussen individueel en gezamenlijk werken op een andere locatie.
- Snel uitwisselen van gedachten, ideeën en standpunten kan niet zo, ondertussen gebeurt er thuis ook vanalles en niemand herinnert je ergens aan. Dit vraagt om een duidelijke planning waardoor men weet wanneer er wel ruimte voor is.

Bekijk ook onze ander blog(s) over hybride werken:

Ben je op zoek naar meer informatie hoe hybride werken er voor jouw organisatie uit zou kunnen zien? Wij gaan graag met je in gesprek.
Mail naar sales@vandencorput.nl, bel ons op 076-5780848 of maak gebruik van ons contactformulier via onderstaande button.

Contactformulier

Aanmelden nieuwsbrief

Buzzispace
NicePriceOffice
Herman Miller
Kyocera
Beta
Brother
Drentea
Flokk
Hewlett Packard
Leitz
Post-it
Toshiba
3M
Dymo
Fellowes
Pritt
Tork

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen
20210920 01:48:57 PC00False0FalseTrue220102